Min skolgång genom alla år.

Jag har alltid varit riktigt bra i skolan och alltid fått MVG eller VG men det har försämrats när jag började i 7an. Får bara IG hela tiden typ eller G och om jag har riktig tur så kan jag ibland få VG. Och det är ju kasst som fan! Jag började umgås med andra i 7an också. Sånna som håller på att röka och sånt och skolkade. Men sen kom jag in i det och började röka och skolka skit mycket. Och på hösten i oktober 08 så bytte jag skola pga av att mamma tyckte det var så stökigt på korpen så bytte till nån konstig fitt skola!.. Så jag började skolka från den varje dag hela höstterminen. Sen gav mamma upp och satte mig och Casper in på korpen igen och vi blev skit glada ju för vi hade den dära skolan, speciellt jag..

Så vi började gå på korpen igen och det var vid november så började vi dära igen. Och då börja jag sköta mig rätt så bra igen och knappt skolkade nånting alls eller nåt. Men sen efter jullovet så började det igen. Jag skolkade och skolkade men jag hade också fått nått problem i magen så jag hade jätte ont i magen hela tiden så jag orkade inte gå till skolan. Och jag var hemma i tre veckor i sträck en gång och det är ju riktigt mycket! Så jag har inte varit på skolan så mycket alls. Sen i januari i slutet typ så sov Sandra, Elin och Maria hos mig och vi hade skit roligt och allt. Sen på natten pratade vi och var uppe hela natten och sånt sen började vi prata om att röka och Boden alive och allt sånt dära till sommarn som vi ska göra tillsammans. Så jag kom på att vi skulle gå ut och röka då mitt i natten vid tre tror jag och vi gick ut och rökte och sen gick vi in igen och började prata igen om massor sen kom Elin på att vi skulle ta en öl från pappa men jag förstod ju att pappa skulle märka så jag sa nej och då lämnade vi det. Sen efter det har jag rökt och allt sånt och mamma och pappa visste att jag rökte och dom tyckte verkligen inte om det ju. Så mamma gav mig pengar för att sluta röka så nu har jag slutat röka och inte gjort det på flera månader sen.. Sen i maj så har jag varit mycket med Maria hemma hos henne och skolkat dära och varit hemma hos henne och varit dära och sovit och varit med henne hela dagen sen har jag åkt hem med min vanliga skolbuss så mamma inte misstänkte nått. Men hon kom på mig så hon blev inte så glad. Men jag gör fortfarande sådära, jag går till Maria och ligger dära och sover och Jennie (Maria´s mamma), jobbar ju rätt ofta nu så Maria brukar stanna hemma då och då lyckas hon jämt övertala mig att stanna och sånt så stannar hos henne och en dag så visste inte Jennie att hon var hemma från skolan och jag kom till henne och vi var dära och sånt. Sen började jag skämta (som jag typ alltid gör men ändå) om att vi skulle ta öl som är Jennie´s ju och Maria sa att hon inte skulle märka för att Elin och Maria har gjort det en gång förr och då märkte hon inte så då tog vi ölen och drack lite av den sen hällde vi ut den från fönstret och allt. Sen kastade vi burken på marken bara och stängde fönstret. Och i tisdags (26 maj) så var jag hos Maria och råkade somna dära (fast den hära gången var det inte med flit!) och helt plötsligt kom mamma dit och började nästan skrika och väckte oss för hon var skit sur på mig för jag hade lovat henne att vi skulle till skolan men jag sa att vi kunde gå dit lite senare för jag får ju ha sovmorgon. Men sen kom mamma och sabbade allt och hon sa att min lärare hade ringt och sökt mig och sen hade hon letat på skolan efter mig och sånt men dom hittade ju inte mig och då förstod ju mamma vars jag var. Så hon kom ju dit och fick oss på skolan.

Men jag fattar inte varför jag inte går på skolan. Jag trivs dära och har många kompisar och har aldrig nånsin blivit mobbad! Mina föräldrar och vänner stöttar mig för att gå till skolan och hjälpa mig och allt men jag går ändå inte på skolan.. Mamma säger att hon kan göra vad som helst bara för att jag ska på skolan men jag går ändå inte dit! Hon säger att hon ska hjälpa mig att komma ikapp och allt sånt för jag har ju haft magen och sånt så är ju efter i skolan pga av det också ju. Men har inte gått och jag har fått sommararbete som jag ska jobba för att jag missat så mycket så jag får jobba med det jag missat i skolan och jag har sommarskola också så att jag slipper gå om 7an. Så ska fan göra allt (och mamma ska såklart hjälpa mig) för att jag inte ska gå om 7an för annars kommer jag ju inte gå på skolan alls ju om jag får gå om.


Kommentarer
Postat av: ssandrag

gumman, jag kommer alltid finnas hära och stötta dej. jag vet att du kommer klara de hära, du kommer inte få gå om! <3

2009-05-27 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-pstadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:
    Trackback
RSS 2.0